viernes, 31 de octubre de 2008

Muñeca danesa de celuloide

Muñeca de celuloide, danesa, de los años 40, con pelo de mohair. Los ojos están pintados a mano. La ropa que lleva no es original suya, pero le queda muy bien, la he comprado ya así vestida. Es de la marca J.K. Koge, quien fabricaba muñecas de celuloide Rosebud (luego Rudy y la conocida Pedigree en la que ahora se ha transformado).


Es mi primera muñeca antigua, tenía muchas ganas de tenerla. Es pequeñita , de unos 30 cm de alto o quizá algo menos. Estoy muy contenta, y tengo ganas de tener alguna más, ya que el celuloide pesa muy poco y me gusta bastante como material.



4 comentarios:

MissMaxi dijo...

Hi Mandarina
I'm a danish doll collector and I found your blog in search for the new Nancy doll. I would be happy if you could tell me how tall she is?
And then I can tell you, that your celuloide doll is not english - but danish. The doll factory J.K. Køge was owned by a man J. Kofod and was placed in the town Køge south of Copenhagen. I guess the mark is in a triangle.You can see some Køge dukker (køge dolls) here: http://www.123hjemmeside.dk/celba/6238185 (not my page - I dont have any yet)
I love your dolls and have saved a link to your blog, so I can look at it again.
Kindly MissMaxi

Mandarina dijo...

Hello missmaxi, thank you for the information about this danish doll. The seller tell me that was english...thank you!!!

The new Nancy is a more tall than antique Nancy, but I don´t know the exactly mesure...I was searching in google but I can´t see it...

The web is this:

www.famosa.es

;)

Mandarina dijo...

Missmaxi, the mesure of new nancy is 43 cm

Maria dijo...

Hola Mandarina,
Me encanta esa muñeca, es preciosa.
Tambien felicitarte por tus barriguitas, son preciosos estos enanos ;)
Saludos,
María